In opdracht van
Oversluizen Thermal Engineering te Ridderkerk:
Het analyseren van de krachten, inwendige materiaalspanningen en vervorming van een koelapparaat, wanneer een trein – waar dit koelapparaat in gemonteerd is – met een zekere snelheid tegen een stootblok tot stilstand komt. De g-krachten, welke ontstaan uit de vertraging, zullen een zekere impact hebben op de constructie. Een sterkteberekening heeft laten zien dat het koelapparaat ruimschoots bestand is tegen een dergelijke stootkracht.
Het rekenmodel voor de sterkteberekening
De dunnere plaatdelen van de constructie worden opgedeeld in het eindige elementen type “plate”
Daarvoor moeten er van de dunnen platen eerst een shell worden gemaakt, zie de transparante delen.
Het rekenmodel is opgedeeld in eindige elementen, waarbij de shell in plate-elements
en de meer massieve en dikkere plaatdelen in solid-elements zijn opgedeeld
Stress analyse laat zien dat de spanningen volgens deze sterkteberekening ruim beneden het toelaatbare liggen
Ook de vervormingsgraad ligt volgens deze sterkteberekening ruim beneden de graad van het toelaatbare
Hieronder is een overzicht van de rapportage die wij leveren bij een sterkteberekening